Križarjenje po Jonskih otokih

OTOKI NA ODISEJEVI POTIKrižarjenje po grških Jonskih otokih
Predstavljeni itinerarij se lahko spremeni zaradi vremenskih razmer.
1. dan: Preveza – Meganisi

2. dan: Meganisi – Kalamos

3. dan: Kalamos – Kastos

4. dan: Kastos – Itaka

5. dan: Itaka – Fiskardo na Kefaloniji

6. dan: Kefalonia – Lefkas

7. dan: Lefkas – Preveza

Sobota – 1. dan: Preveza – Meganisi

Po približno uri jadranja iz Preveze prispemo do dvižnega mostu v Lefkadi (Santa Maura), ki povezuje otok s celino. Tam vstopimo v t.i. »notranje morje«, čudovito plovno območje, ki ga pred valovi iz odprtega morja varujeta otoka Lefkas in Kefalonija. Zaplujemo proti beli peščeni plaži, kjer si najprej pripravimo kosilo in se za tem prepustimo prvemu kopanju v grškem morju. Popoldan odjadramo do otoka Meganisi in prenočimo v mirnem zalivu pod zvezdami.

Nedelja – 2. dan: Meganisi – Kalamos
Po jutranjem skoku v morje in zajtrku v senci odplujemo proti jugu, proti otoku Kalamos. Med plovbo si pripravimo kosilo in zgodaj popoldan prispemo v čudoviti zaliv pred ribiškim mestecem Porto Leone, ki je danes povsem opuščeno. Od tu nas le kratek sprehod po stezi loči od glavnega središča na otoku. Noč preživimo zasidrani, obdani s popolno tišino.
Ponedeljek – 3. dan: Kalamos – Kastos
Za ta dan je predvidenih le nekaj krajših premikov. Zjutraj z jadrnico zaplujemo do vasi Kalamos in nakupimo sveža živila. Zatem odrinemo proti belim peščenim plažam na bližnjem otoku Kastos, kjer si pripravimo kosilo in uživamo v čedalje bolj turkiznem morju. Zvečer odplujemo proti pristanišču Kastos. Po želji večerja v eni izmed gostiln v pristanišču.
Torek – 4. dan: Kastos – Itaka

Odisejevi domovini naproti!
Iz Kastosa izplujemo proti otoku Atokos in prispemo v zaliv, poimenovan “one house bay”.
Atokos je povsem nenaseljen, na otok je mogoče dostopati samo s te strani zaliva, ki se ponaša s kristalno čistim morjem. Uživamo v turkizni vodi in si na barki pripravimo kosilo, obdani z ostalimi jadrnicami. Popoldan zaplujemo proti Itaki, kamor prispemo zvečer. Ogledamo si mesto in se pomešamo med domačine. Zvečer si pripravimo udobno večerjo na barki in opazujemo vrvež v pristanišču.
Sreda – 5. dan: Itaka – Kefalonija

Zaplujemo ob vzhodnem delu Itake in obiščemo slikovito manjše pristanišče Kioni. Ob uri kosila se zasidramo v zalivu »pri Albancu«, simpatičnem mladeniču, ki je na divjem delu plaže postavil svojo kamp prikolico in ponuja preprosto, a zelo okusno hrano.
Popoldan odjadramo proti mestecu Fiskardo, poimenovanem tudi ”grški Portofino”. Tu običajno plujemo ob boku velikih jaht, ki svoje potnike prav tako vozijo na ogled tega čarobnega mesteca. Večerja v eni izmed tamkajšnjih restavracij je skoraj obvezna, tudi zato, da vsaj enkrat oblečemo svoja najlepša oblačila iz potovalne torbe …
Četrtek – 6. dan: Kefalonija – Lefkas
I
zplujemo proti severu in peljemo ob zahodni obali Meganisija. Otok krasijo številne jame, ki se odpirajo na skalna pobočja nad morjem. Naš tradicionalni skok v morje ob uri kosila opravimo z enega izmed vrhov tega neobičajnega skalovja. Popoldan se prepustimo maestralu, ki bo našo jadrnico ponesel vse do pristanišča Nidri. Zadnjo noč preživimo v tem živahnem mestecu na obalah Lefkasa.
Petek – 7. dan: Lefkas – Preveza

Zadnji dan počitnic!
Po zajtrku krenemo na pot proti Prevezi, kamor prispemo v zgodnjih popoldanskih urah. Na poti se vmes ustavimo na plaži severno od Lefkasa in občudujemo vragolije neštetih »kajtarjev«, zmajarjev na vodi, ki vsako leto naselijo to čudovito nekajkilometrsko plažo.
Sobota – zadnji dan počitnic
Na križarjenju z jadrnico čas teče počasi in radi ga preživljamo ob sanjarjenju, kam vse se bomo podali prihodnjič. Nekaj povsem drugega pa je upoštevati program, ki smo si ga zastavili za tokratno križarjenje. Vremenske razmere so spremenljive, plovba z jadrnico je v veliki meri odvisna od smeri vetra in pogojev na morju. Morda je čar jadranja prav v tem: svoboda, da greš lahko do tja, do koder te nese veter.
Zaradi naštetih razlogov je mogoče, da si postanki ne bodo sledili v vrstnem redu, ki ga omenjam.
Ob odhodu si na podlagi vremenskih napovedi običajno zagotovimo stabilne vremenske razmere za prve 3 do 4 dni križarjenja. To je tudi podlaga, na kateri lahko skupaj določimo najlepši in najbolj zanimiv itinerarij za naše počitnice.